Toimitusehdot

Voimassa 30.1.2015 alkaen toistaiseksi, päivitetty 14.12.2018.

Tuotteiden voimassaolevat myyntihinnat näkyvät kaupan sivuilla sekä tilauslomakkeella. Jos hinta halpenee, emme jälkikäteen hyvitä hinnan erotusta. Kaikki Villikiharan verkkokaupan hinnat sisältää ALV. 24% paitsi jos toimitus Ahvenanmaalle niin ALV. on 0%.

Pikalinkit

  1. Rekisteri -ja tietosuojaseloste
  2. Maksutavat
  3. Toimitustavat -ja kulut
  4. Toimitusaika
  5. Tilausten seuranta
  6. Tilauksen peruuttaminen
  7. Koneiden -ja laitteiden takuu
  8. Palautusoikeus
  9. Virheellinen- tai rikkoutunut tuote
  10. Yksityisyyden suoja
  11. Kauppasopimuksen erimielisyydet
  12. Force Majeure

1. Maksutavat

Maksupalvelun tarjoaja Paytrail Oyj (ennen Suomen Verkkomaksut), 2122839-7

Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Finland

asiakaspalvelu@paytrail.com

Puh. +358 207 181830 (ark 8-19)

Paytrail

Palvelun kuvaus
Paytrail Oyj on Finanssivalvonnan valvonnan alainen maksulaitos ja toimii maksupalveluntarjoajana kauppiaille. Paytrail välittää asiakkaan (kuluttaja, yritys tai yhteisö) maksuja kauppiaalle. Maksu voidaan toteuttaa Paytrailin maksupalvelussaan tukemilla tai tuottamilla maksutavoilla, jotka kauppias on sopinut ottavansa Paytrailin palvelun kautta käyttöönsä. Kauppias saa tiedon onnistuneesta maksusta välittömästi.

Tietoa maksutavoista
Pankin verkkopalvelussa vastaanottajana näkyy Paytrail Oyj. Maksu tilitetään kauppiaalle.

Netsin (ennen Luottokunta) maksutavoilla tuotteen myyjä ja maksun saaja on Paytrail Oyj. Reklamaatiotapauksissa pyydämme kuitenkin ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Käytämme Verified by Visa ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelua.

Puhelintilauksissa käytämme maksutapana sähköpostiin saapuvaa Paytrail maksulinkkiä tai postiennakkoa. Postiennakko maksetaan pakettia noudettaessa omaan postiin. Postin veloittama postiennakkolisä 5,00 € tulee toimitusmaksun lisäksi, yhteensä 4,95 + 5,00 on 9,95 €.

Luottokorttimaksut käyttävät SSL-salausta. Emme koskaan vastaanota tai käsittele pankkitilien tai luottokorttien tilitietoja.

 

SVEA Ekonomi lasku

Svea Ekonomi tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi laskulla.
Valitessasi maksutavaksi Svea Ekonomin laskun saat aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Huomioithan myös, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet laskusi näet Omat sivut -palvelusta.

Laskun maksaminen pienemmissä erissä

Ostoluotto on kertaluotto, jolla voit jakaa laskusi sinulle sopiviin kuukausieriin. Mikäli haluat maksaa laskusi pienemmissä erissä, sinun tulee tutustua laskun yhteydessä saamiisi ostoluoton ehtoihin ja hyväksyä ne allekirjoituksellasi. Tämän jälkeen voit maksaa vähintään laskulla ilmoitetun minimierän. Voit maksaa ostoluoton milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja käyttämättömältä luottoajalta.
Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Ostoluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

SVEA Ekonomi erämaksu

Svea Ekonomin erämaksu on kertaluotto, jolla voit valita haluamasi maksuajan kaupassa tarjotuista vaihtoehdoista. Huomioithan, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet luottosi näet Omat sivut -palvelusta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Erämaksuluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot


Svea Ekonomin maksutapojen käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun.

Yhteystiedot ja asiakaspalvelu

Mikäli sinulla on kysymyksiä laskutukseen liittyen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puh. 09 4242 3330 (arkisin 8-17) tai yhteydenottolomakkeen kautta.

Avoimet luottosi näet myös Omat sivut -palvelusta.

Svea Ekonomi noudattaa toiminnassaan henkilötietolakia. Lue tietosuojaselosteemme täältä. Lisätietoja etämyyn- nistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat Svea Ekonomin sivuilta sekä Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta.


Svea Ekonomi / Maksuratkaisut

Mechelininkatu 1a
00180 Helsinki
www.svea.fi

 

2. Toimitustavat -ja kulut

  • Postipaketti / SmartPost 4,95 €, noudettavissa valitsemastasi Postin pakettiautomaatista tai noutopisteestä pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä viimeistään klo 18. Saapumisilmoitus tekstiviestinä ja sähköpostiin. Jos toimitustavaksi on vallittu SmartPost automaatti tekstiviesti sisältää lokeron avaamiseen tarvittavan avainkoodin. Säilytysaika noutopisteissä 7 päivää.

  • Kotipaketti 10,50 €, toimitetaan vastaanottajalle osoitekortissa merkittyyn osoitteeseen pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä. Postinjakaja soittaa vastaanottajalle toimitusajankohdan sopimiseksi. Palveluun sisältyy 2 soittoyritystä ja yksi toimitusyritys - tarvittaessa lähetykselle saa maksullisen uudelleentoimituksen. Jaetaan arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään yhteydenottopyyntö.

  • Express-paketti 9,50 €, toimitetaan vastaanottajalle osoitekortissa merkittyyn osoitteeseen pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä klo 14 mennessä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään saapumisilmoitus ja lähetys on noudettavissa postista.

  • Postiennakkopaketti 9,95 € (käytettävissä vain puhelintilauksiin), noudettavissa osoitteen mukaisesta postista pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen lähetyksen seurantakoodia vastaan. Saapumisilmoitus tekstiviestinä tai sähköpostilla.

  • Nouto 0,00 €. Asiakas noutaa paketin parturi-kampaamo Villikiharasta Jurvasta (Vaasaan ei noutotilauksia toimiteta tällä hetkellä). Osoite Jurvaan on Pysäkkikuja 1. Ilmoitamme sähköpostiin kun noutotilaus on noudettavissa.

  • Lahjakortin toimitus 0,00 €. Lahjakortti sähköpostiin tai paperinen lahjakortti joka toimitetaan kirjeenä kotiin. Paperinen lahjakortti kotimaahan 0,00 € ja ulkomaille 3,00 €.

  • DHL Parcel Connect, toimitusmaksu näkyy ostoskorissa maan valinnan jälkeen. Valittavissa olevat maat: Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja, Itävalta, Latvia, Liettua, Luxemburg, Portugali, Puola, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Tanska, Tsekki, Unkari ja Viro. Toimitetaan kotiin tai noudettavaksi lähimpään DHL Parcel Connect pisteeseen. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu.

Toimituskulut näet myös maksu -ja toimitustavan valinnan jälkeen, aina ennen tilauksen lähettämistä. Laskutamme kuljetusyhtiön hinnaston mukaan asiakkaan omista toimista johtuvista syistä aiheutuneet virhetilanteet, kuten esimerkiksi väärä nimi, osoite tai noutopiste jotka joudutaan muuttamaan tilauksen lähettämisen jälkeen. Virheen korjaaminen Postin pakettipalveluissa maksaa 17,03 € + uusi toimitusmaksu jos paketti joudutaan toimittamaan toiseen osoitteeseen. 

3. Toimitusajat

Toimitamme tilaamanne tuotteet kuljetettavaksi samana tai seuraavana arkipäivänä * tilauksesta. Poikkeustapauksissa (lomajärjestelyt tai muut esteet) ilmoitamme viivästymisen ennakkoon Ilmoitukset sivulla

* Ennakkomaksu tilisiirtona maksetut tilaukset toimitetaan sitten kun rahat näkyy tilillämme.

4. Tilausten seuranta

Saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen, jossa on linkki omaan asiakastiliisi, mistä voit vielä tarkistaa tekemäsi tilauksen. Tilauksen lähdettyä meiltä, lähetämme sähköpostiin lähetystunnuksen, jolla voit seurata paketin kulkua Matkahuollon tai Postin lähetyksenseuranta -sivuilta.

Kun paketti on noudettavissa, saat saapumisilmoituksen siitä tekstiviestinä matkapuhelimeesi.

5. Tilauksen peruuttaminen

Mikäli haluatte peruuttaa tilauksenne ja toimitusta ei ole vielä annettu kuljetettavaksi, niin voitte peruuttaa sen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos toimitus on jo lähetetty, tulee teidän toimia normaalin palautuksen mukaisesti.

6. Koneiden -ja laitteiden takuu

Myymillämme koneilla ja laitteilla on vähintään 6 kuukauden takuu, riippuen maahantuojista. Osalle maahantuojista lähetetään laitteet suoraan vaihtoon/korjaukseen ja jotkut tuotteet tulee lähettää ensin meille. Tilausvahvistuksessa saat kuitin sähköpostiisi, joka toimii takuutodistuksena. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme jos laite on viallinen niin saat ohjeet miten pitää toimia. Täytä ja tulosta/kopio Palautuslomake mukaan takuupalautukseen.

Aiheettoman takuuhuollon kustannukset peritään kokonaisuudessaan sinulta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Villikihara ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut sekä Villikiharalle aiheutuneet kustannukset tavaran kuljetuksesta.

7. Palautusoikeus

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Asiakaspalautus on kotimaan toimituksiin ilmainen kun noudatat alla olevia ohjeita:

  1. Kirjaudu omalle käyttäjätilillesi viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Valitse kohta "Tilaukset" ja klikkaa "Palauta" -nappia. Merkkaa palautuslomakkeeseen palautettavien tuotteiden määrä, tallenna. Palautettava tavara tulee lähettää kauppaan 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen antamisesta.

  2. Palautettavan tuotteen pitää olla käyttämätön ja pakkauksen on oltava ehjä. Tuote on pakattava asianmukaisesti kuljetuspussiin tai -laatikkoon, jottei tuote tai tuotteen paketti vaurioidu (pakettikorttia ei saa liimata suoraan myyntipakkaukseen).

  3. Tulosta tai kopioi palautettavan paketin mukaan palautuslomake jossa näkyy yhteystietosi, tilauksen viitenumero ja tilinumero.

Ulkomaille toimituksissa ei ole ilmaista palautusta vaan palautuksen maksaa asiakas.

Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen ei riitä tilauksen peruuttamiseksi. Laskutamme noutamattomista lähetyksistä meille aiheutuneet todelliset kulut, toimipaikkapalautus alkaen 9,00 € riippuen paketin painosta ja mikäli tilauksessa on käytetty maksutapana Svea laskua tulee myös sen laskutuslisä 3,90 € asiakkaan maksettavaksi. Kulut laskutetaan tai vähennetään palautussummasta.

Palautamme teille maksetun kauppahinnan sekä toimituskulut halvimman toimitustavan mukaisesti. Jos tilaus on maksettu verkkopankkimaksulla tai luottokortilla niin palautettavien tuotteiden summa maksetaan asiakkaan tilille viimeistään 14 vrk:n kuluessa siitä kun palautuspaketti on saapunut meille. Asiattomista palautuksista perimme lähetyskulut (esim. paketin uudelleenlähetys).

Jos alkuperäinen tilauksesi on oikeuttanut rahtivapaaseen lähetykseen, vähennämme palautussummasta toimituskulut jos tilaussumma ei palautuksen jälkeen ylitä rahtivapaan tilauksen rajaa.

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Jos myyntipakkaus on avattu tuotteen kokeilemista varten ja tuotetta on käytetty niin että sen jälleenmyyntiarvo on laskenut tai sitä ei voi myydä enää uutena tuotteena on verkkokaupalla oikeus tuotteen ns. arvon alentumiseen. Arvon alentuminen lasketaan tapauskohtaisesti. Pelkkä tuotteen tarkastelu ei aiheuta arvon alentumista. Hygieniatuotteilla kuten harjat, kammat, hiustenleikkauskoneet yms. laitteet ja tarvikkeet ei ole palautusoikeutta mikäli tuote on otettu käyttöön.

TÄRKEÄ TIETO PALAUTUKSEEN POSTIN ASIAKASPALAUTUKSENA

Jos palauttamasi lähetys sisältää aerosoleja tai muita herkästi syttyviä aineita (LQ), pitää lähetyksessä käyttää samaa pahvilaatikkoa jolla paketti on tullut. Näin siinä on valmiina vaadittavat varoitustarrat, eikä niitä saa poistaa/peittää. 

Asiakaspalautusosoitekortin lisätietoihin tulee laittaa LQ prosessilupa -merkintä, joka tulee sisältää lähettävien pakettien lukumäärän ja LQ-tuotteiden bruttomassan, esim. jos on 2 kpl 250 ml:n hiuslakkapulloja on merkintä: "LQ PROSESSILUPA 1KPL 0,5KG BRUTTO" Jos palautuksessa ei ole LQ tuotteita vaikka niitä tilauksessa olikin niin LQ-merkinnät ja varoitustarra pitää poistaa. 

- Jos yllä olevat merkinnät ei ole kunnossa niin Posti voi keskeyttää lähetyksen eikä silloin palautusta voida suorittaa.

Tuotteet jotka kuuluvat LQ tuotteisiin erottaa tuotekatalogin tuotenimen perässä olevasta LQ -merkistä. Tarvittaessa kysy neuvoa asiakaspalvelustamme.

Noutotilauksena ostetut tuotteet tulee palauttaa Villikiharan noutopisteeseen. Verkkokaupastamme tilattu tuote palautetaan Villikiharaan Postin asiakaspalautuksena. Säilytä Postista saamasi kuitti asiakaspalautuksesta, emme vastaa kadonneista paketeista ellei ole esittää palautuskuittia.

Palautukset Postiin:

Parturi-kampaamo Villikihara / asiakaspalautus 614647
Pysäkkikuja 1
66300 Jurva

 

8. Virheellinen tuote

Mikäli tilaamasi tuote on virheellinen tai väärä, ota meihin viipymättä yhteyttä niin korjaamme virheen. Jos huomaat lähetyksesi vahingoittuneen, ilmoita siitä välittömästi Postiin tai Matkahuoltoon jossa tulee tehdä vahinkoilmoitus. Älä lunasta vahingoittunutta lähetystä.

Jos huomaat rikkoutuneen tuotteen vasta kotona, tulee sinun viipymättä käydä Postissa tai Matkahuollon noutopisteessä näyttämässä vahinko sellaisenaan kuin paketti oli avattaessa jotta he voivat todeta vahingon johtuneen kuljetuksesta. Tärkeää on näyttää myös pakkauslaatikko että voidaan todeta tuotteen olleen pakattu asianmukaisesti. Kuljetusyhtiö ei korvaa vahinkoa jos asiakas ei ole näyttänyt rikkoutunutta pakettia ja tehnyt vahinkoilmoitusta.

9. Yksityisyyden suoja

Villikihara ei luovuta henkilötietoja kolmansille osapuolille eikä käytä niitä mainosten lähettämiseen ilman lupaa. Henkilötietolain mukainen rekisteri -ja tietosuojaseloste.

10. Kauppasopimuksen erimielisyydet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

11. Force Majeure

Villikihara ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkun muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure-esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Jos tilauspaketti ei saavu tilaajalle luvattuun määräaikaan mennessä, Villikihara pyytää kuljetusyritykseltä selvitystä. Selvitys kestää n. 5 päivää. Tilausta ei voi korvata eikä palauttaa ennen selvityksen päättymistä.