Toimitusehdot

Voimassa 30.1.2015 alkaen toistaiseksi, päivitetty 17.11.2017.

Tuotteiden voimassaolevat myyntihinnat näkyvät kaupan sivuilla sekä tilauslomakkeella. Jos hinta halpenee, emme jälkikäteen hyvitä hinnan erotusta. Kaikki Villikiharan verkkokaupan hinnat sisältää ALV. 24% paitsi jos toimitus Ahvenanmaalle niin ALV. on 0%.

Pikalinkit

  1. Maksutavat
  2. Toimitustavat -ja kulut
  3. Toimitusaika
  4. Tilausten seuranta
  5. Tilauksen peruuttaminen
  6. Koneiden -ja laitteiden takuu
  7. Palautusoikeus
  8. Virheellinen- tai rikkoutunut tuote
  9. Yksityisyyden suoja
  10. Kauppasopimuksen erimielisyydet
  11. Force Majeure

1. Maksutavat

Maksupalvelun tarjoaja Paytrail Oyj (ennen Suomen Verkkomaksut), 2122839-7

Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Finland

asiakaspalvelu@paytrail.com

Puh. +358 207 181830 (ark 8-19)

Paytrail

Palvelun kuvaus
Paytrail Oyj on Finanssivalvonnan valvonnan alainen maksulaitos ja toimii maksupalveluntarjoajana kauppiaille. Paytrail välittää asiakkaan (kuluttaja, yritys tai yhteisö) maksuja kauppiaalle. Maksu voidaan toteuttaa Paytrailin maksupalvelussaan tukemilla tai tuottamilla maksutavoilla, jotka kauppias on sopinut ottavansa Paytrailin palvelun kautta käyttöönsä. Kauppias saa tiedon onnistuneesta maksusta välittömästi.

Tietoa maksutavoista
Pankin verkkopalvelussa vastaanottajana näkyy Paytrail Oyj. Maksu tilitetään kauppiaalle.

Netsin (ennen Luottokunta) maksutavoilla tuotteen myyjä ja maksun saaja on Paytrail Oyj. Reklamaatiotapauksissa pyydämme kuitenkin ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Käytämme Verified by Visa ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelua.

Puhelintilauksissa käytämme maksutapana sähköpostiin saapuvaa Paytrail maksulinkkiä tai postiennakkoa. Postiennakko maksetaan pakettia noudettaessa omaan postiin. Postin veloittama postiennakkolisä 5,00 € tulee toimitusmaksun lisäksi, yhteensä 5,00 + 5,00 on 10,00 €.

Luottokorttimaksut käyttävät SSL-salausta. Emme koskaan vastaanota tai käsittele pankkitilien tai luottokorttien tilitietoja.

2. Toimitustavat -ja kulut

Kotimaan 60 euron tilaukset rahtivapaasti postiin tai pakettiautomaattiin. Jos tuotteiden yhteenlaskettu arvo on vähintään 60 euroa on toimituskulut automaattisesti 0 euroa.

  • Nouto Postin pakettiautomaatista 4,95 €, noudettavissa valitsemastasi Postin pakettiautomaatista pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä viimeistään klo 18 tekstiviestinä vastaanotetulla avainkoodilla. Säilytysaika noutopisteissä 7 päivää.

  • Nouto omasta Postista 4,95 €, noudettavissa valitsemastasi Postin noutopisteestä pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä viimeistään klo 18 lähetyksen seurantakoodia vastaan. Saapumisilmoitus tekstiviestinä ja sähköpostilla. Säilytysaika noutopisteissä 7 päivää.

  • Ovelle-paketti 8,60 €, vastaanottajalla lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 14 mennessä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään saapumisilmoitus ja lähetys on noudettavissa postista.

  • Postiennakkopaketti 10,00 € (käytettävissä vain puhelintilauksiin), noudettavissa osoitteen mukaisesta postista pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen lähetyksen seurantakoodia vastaan. Saapumisilmoitus tekstiviestinä tai sähköpostilla.

  • Nouto 0,00 €. Asiakas noutaa paketin parturi-kampaamo Villikiharasta Jurvasta (Vaasaan ei noutotilauksia toimiteta tällä hetkellä). Osoite Jurvaan on Pysäkkikuja 1. Ilmoitamme sähköpostiin kun noutotilaus on noudettavissa.

  • Lahjakortin toimitus 0,00-2,00 €. Lahjakortti sähköpostiin 0,00 € ja paperinen lahjakortti 2,00 € joka toimitetaan kirjeenä kotiin.

  • Postipaketti ulkomaille, (ulkomaan toimitukset ei ole mahdollista tällä hetkellä) toimitusmaksu näkyy ostoskorissa maan valinnan jälkeen. Jos haluamaasi maata ei löydy ostoskorista niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@villikihara.fi niin lisäämme haluamasi maan.

Toimituskulut näet myös maksu -ja toimitustavan valinnan jälkeen, aina ennen tilauksen lähettämistä. Laskutamme kuljetusyhtiön hinnaston mukaan asiakkaan omista toimista johtuvista syistä aiheutuneet virhetilanteet, kuten esimerkiksi väärä nimi, osoite tai noutopiste jotka joudutaan muuttamaan tilauksen lähettämisen jälkeen. Virheen korjaaminen Postin pakettipalveluissa maksaa 13,40 € + uusi toimitusmaksu jos paketti joudutaan toimittamaan toiseen osoitteeseen. 

3. Toimitusajat

Toimitamme tilaamanne tuotteet kuljetettavaksi samana tai seuraavana arkipäivänä * tilauksesta. Poikkeustapauksissa (lomajärjestelyt tai muut esteet) ilmoitamme viivästymisen ennakkoon Ilmoitukset sivulla

* Ennakkomaksu tilisiirtona maksetut tilaukset toimitetaan sitten kun rahat näkyy tilillämme.

4. Tilausten seuranta

Saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen, jossa on linkki omaan asiakastiliisi, mistä voit vielä tarkistaa tekemäsi tilauksen. Tilauksen lähdettyä meiltä, lähetämme sähköpostiin lähetystunnuksen, jolla voit seurata paketin kulkua Matkahuollon tai Postin lähetyksenseuranta -sivuilta.

Kun paketti on noudettavissa, saat saapumisilmoituksen siitä tekstiviestinä matkapuhelimeesi.

5. Tilauksen peruuttaminen

Mikäli haluatte peruuttaa tilauksenne ja toimitusta ei ole vielä annettu kuljetettavaksi, niin voitte peruuttaa sen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos toimitus on jo lähetetty, tulee teidän toimia palautusohjeen mukaisesti.

6. Koneiden -ja laitteiden takuu

Myymillämme koneilla ja laitteilla on vähintään 6 kuukauden takuu, riippuen maahantuojista. Osalle maahantuojista lähetetään laitteet suoraan vaihtoon/korjaukseen ja jotkut tuotteet tulee lähettää ensin meille. Tilausvahvistuksessa saat kuitin sähköpostiisi, joka toimii takuutodistuksena. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme jos laite on viallinen niin saat ohjeet miten pitää toimia. Täytä ja tulosta/kopio Palautuslomake mukaan takuupalautukseen.

Aiheettoman takuuhuollon kustannukset peritään kokonaisuudessaan sinulta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Villikihara ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut sekä Villikiharalle aiheutuneet kustannukset tavaran kuljetuksesta.

7. Palautusoikeus

Asiakaspalautuksien ohjeet löytyy sivulta: Palautukset.

8. Virheellinen tuote

Mikäli tilaamasi tuote on virheellinen tai väärä, ota meihin viipymättä yhteyttä niin korjaamme virheen. Jos huomaat lähetyksesi vahingoittuneen, ilmoita siitä välittömästi Postiin tai Matkahuoltoon jossa tulee tehdä vahinkoilmoitus. Älä lunasta vahingoittunutta lähetystä.

Jos huomaat rikkoutuneen tuotteen vasta kotona, tulee sinun viipymättä käydä Postissa tai Matkahuollon noutopisteessä näyttämässä vahinko sellaisenaan kuin paketti oli avattaessa jotta he voivat todeta vahingon johtuneen kuljetuksesta. Tärkeää on näyttää myös pakkauslaatikko että voidaan todeta tuotteen olleen pakattu asianmukaisesti. Kuljetusyhtiö ei korvaa vahinkoa jos asiakas ei ole näyttänyt rikkoutunutta pakettia ja tehnyt vahinkoilmoitusta.

9. Yksityisyyden suoja

Villikihara ei luovuta henkilötietoja kolmansille osapuolille eikä käytä niitä mainosten lähettämiseen ilman lupaa. Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste.

10. Kauppasopimuksen erimielisyydet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

11. Force Majeure

Villikihara ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkun muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure-esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Jos tilauspaketti ei saavu tilaajalle luvattuun määräaikaan mennessä, Villikihara pyytää kuljetusyritykseltä selvitystä. Selvitys kestää n. 5 päivää. Tilausta ei voi korvata eikä palauttaa ennen selvityksen päättymistä.