Toimitusehdot

Voimassa 30.1.2015 alkaen toistaiseksi, päivitetty 10.7.2018.

Tuotteiden voimassaolevat myyntihinnat näkyvät kaupan sivuilla sekä tilauslomakkeella. Jos hinta halpenee, emme jälkikäteen hyvitä hinnan erotusta. Kaikki Villikiharan verkkokaupan hinnat sisältää ALV. 24% paitsi jos toimitus Ahvenanmaalle niin ALV. on 0%.

Pikalinkit

  1. Rekisteri -ja tietosuojaseloste
  2. Maksutavat
  3. Toimitustavat -ja kulut
  4. Toimitusaika
  5. Tilausten seuranta
  6. Tilauksen peruuttaminen
  7. Koneiden -ja laitteiden takuu
  8. Palautusoikeus
  9. Virheellinen- tai rikkoutunut tuote
  10. Yksityisyyden suoja
  11. Kauppasopimuksen erimielisyydet
  12. Force Majeure

1. Maksutavat

Maksupalvelun tarjoaja Paytrail Oyj (ennen Suomen Verkkomaksut), 2122839-7

Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Finland

asiakaspalvelu@paytrail.com

Puh. +358 207 181830 (ark 8-19)

Paytrail

Palvelun kuvaus
Paytrail Oyj on Finanssivalvonnan valvonnan alainen maksulaitos ja toimii maksupalveluntarjoajana kauppiaille. Paytrail välittää asiakkaan (kuluttaja, yritys tai yhteisö) maksuja kauppiaalle. Maksu voidaan toteuttaa Paytrailin maksupalvelussaan tukemilla tai tuottamilla maksutavoilla, jotka kauppias on sopinut ottavansa Paytrailin palvelun kautta käyttöönsä. Kauppias saa tiedon onnistuneesta maksusta välittömästi.

Tietoa maksutavoista
Pankin verkkopalvelussa vastaanottajana näkyy Paytrail Oyj. Maksu tilitetään kauppiaalle.

Netsin (ennen Luottokunta) maksutavoilla tuotteen myyjä ja maksun saaja on Paytrail Oyj. Reklamaatiotapauksissa pyydämme kuitenkin ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Käytämme Verified by Visa ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelua.

Puhelintilauksissa käytämme maksutapana sähköpostiin saapuvaa Paytrail maksulinkkiä tai postiennakkoa. Postiennakko maksetaan pakettia noudettaessa omaan postiin. Postin veloittama postiennakkolisä 5,00 € tulee toimitusmaksun lisäksi, yhteensä 4,95 + 5,00 on 9,95 €.

Luottokorttimaksut käyttävät SSL-salausta. Emme koskaan vastaanota tai käsittele pankkitilien tai luottokorttien tilitietoja.

SVEA Ekonomi lasku ja osamaksu

Laskutus ja osamaksupalvelun toteutamme Svea Ekonomi Ab:n kanssa.

Svea Ekonomi tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi Laskulla.

Kun valitset maksutavaksi laskun, teemme luottotarkistuksen henkilötietojasi käyttäen. Svean rekisteriselosteen löydät täältä (ladattava pdf-tiedosto). Ostajan tulee olla 18 vuotta täyttänyt. Saat laskun antamaasi sähköpostiosoitteeseen tai postilla viralliseen kotiosoitteeseesi. Laskun maksuaika on aina vähintään 14 päivää. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa.

Mikäli maksut jäävät maksamatta, etkä ole sopinut kanssamme maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain säädösten mukaisesti.

Voit jakaa laskun kätevästi pienempiin kuukausieriin

Ostoluotto on kertaluottojollavoit jakaa laskusi sinulle sopiviin kuukausieriin. Mikäli haluat maksaa laskusi pienemmissä erissä, sinun tulee tutustua laskun yhteydessä saamiisi Ostoluoton ehtoihin ja hyväksyä ne allekirjoituksellasi. Tämän jälkeen voit maksaa laskulta vähintään laskulla ilmoitetun minimierän. Voit maksaa Ostoluoton milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Voit tutustua etukäteen luoton ehtoihin täältä (ladattava pdf-tiedosto): Ostoluoton yleiset ehdot sekä Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Maksa osissa Erämaksulla

Erämaksu on kertaluotto, jolla voit maksaa ostoksesi valitsemallasi maksuajalla ja kiinteillä kuukausierillä. Kun valitset maksutavaksi erämaksun, teemme luottotarkistuksen henkilötietojasi käyttäen. Svean rekisteriselosteen täältä (ladattava pdf-tiedosto). Voit valita sinulle sopivimman maksuajan verkkokaupassa tarjotuista vaihtoehdoista.

Erämaksu tulee maksaa sovitussa maksuajassa. Tämä edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain eräpäivään mennessä. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Voit tutustua etukäteen erämaksuluoton ehtoihin täältä (ladattava pdf-tiedosto): Erämaksun yleiset ehdot sekä Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta https://www.kkv.fi/ tai luottosopimuksestamme.

Yhteystiedot ja asiakaspalvelu

Mikäli sinulla on kysymyksiä Laskuun tai Erämaksuun liittyen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme 09 4242 3330 (ark. 8-17) tai asiakasinfo@svea.fi.

Svea Ekonomi / Maksuratkaisut

Mechelininkatu 1 a

00180 Helsinki

www.svea.fi

2. Toimitustavat -ja kulut

Kotimaan 60 euron tilaukset rahtivapaasti postiin tai pakettiautomaattiin. Jos tuotteiden yhteenlaskettu arvo on vähintään 60 euroa on toimituskulut automaattisesti 0 euroa.

  • Postipaketti / SmartPost 4,95 €, noudettavissa valitsemastasi Postin pakettiautomaatista tai noutopisteestä pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä viimeistään klo 18. Saapumisilmoitus tekstiviestinä ja sähköpostiin. Jos toimitustavaksi on vallittu SmartPost automaatti tekstiviesti sisältää lokeron avaamiseen tarvittavan avainkoodin. Säilytysaika noutopisteissä 7 päivää.

  • Kotipaketti 10,50 €, toimitetaan vastaanottajalle osoitekortissa merkittyyn osoitteeseen pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä. Postinjakaja soittaa vastaanottajalle toimitusajankohdan sopimiseksi. Palveluun sisältyy 2 soittoyritystä ja yksi toimitusyritys - tarvittaessa lähetykselle saa maksullisen uudelleentoimituksen. Jaetaan arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään yhteydenottopyyntö.

  • Express-paketti 9,50 €, toimitetaan vastaanottajalle osoitekortissa merkittyyn osoitteeseen pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä klo 14 mennessä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään saapumisilmoitus ja lähetys on noudettavissa postista.

  • Pikkupaketti 3,95 €, jaetaan pääsääntöisesti suoraan postilaatikkoosi. Toimitusaika 2-4 arkipäivää. Jos lähetys ei mahdu postilaatikkoon, se tulee noudettavaksi lähipostista erillisellä ilmoituksella. Pikkupaketilla on kevyt seuranta.

  • Postiennakkopaketti 9,95 € (käytettävissä vain puhelintilauksiin), noudettavissa osoitteen mukaisesta postista pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen lähetyksen seurantakoodia vastaan. Saapumisilmoitus tekstiviestinä tai sähköpostilla.

  • Nouto 0,00 €. Asiakas noutaa paketin parturi-kampaamo Villikiharasta Jurvasta (Vaasaan ei noutotilauksia toimiteta tällä hetkellä). Osoite Jurvaan on Pysäkkikuja 1. Ilmoitamme sähköpostiin kun noutotilaus on noudettavissa.

  • Lahjakortin toimitus 0,00 €. Lahjakortti sähköpostiin tai paperinen lahjakortti joka toimitetaan kirjeenä kotiin. Paperinen lahjakortti kotimaahan 0,00 € ja ulkomaille 3,00 €.

  • Priority Parcel, toimitusmaksu näkyy ostoskorissa maan valinnan jälkeen. Jos haluamaasi maata ei löydy ostoskorista niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@villikihara.fi niin lisäämme haluamasi maan.

Toimituskulut näet myös maksu -ja toimitustavan valinnan jälkeen, aina ennen tilauksen lähettämistä. Laskutamme kuljetusyhtiön hinnaston mukaan asiakkaan omista toimista johtuvista syistä aiheutuneet virhetilanteet, kuten esimerkiksi väärä nimi, osoite tai noutopiste jotka joudutaan muuttamaan tilauksen lähettämisen jälkeen. Virheen korjaaminen Postin pakettipalveluissa maksaa 13,40 € + uusi toimitusmaksu jos paketti joudutaan toimittamaan toiseen osoitteeseen. 

3. Toimitusajat

Toimitamme tilaamanne tuotteet kuljetettavaksi samana tai seuraavana arkipäivänä * tilauksesta. Poikkeustapauksissa (lomajärjestelyt tai muut esteet) ilmoitamme viivästymisen ennakkoon Ilmoitukset sivulla

* Ennakkomaksu tilisiirtona maksetut tilaukset toimitetaan sitten kun rahat näkyy tilillämme.

4. Tilausten seuranta

Saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen, jossa on linkki omaan asiakastiliisi, mistä voit vielä tarkistaa tekemäsi tilauksen. Tilauksen lähdettyä meiltä, lähetämme sähköpostiin lähetystunnuksen, jolla voit seurata paketin kulkua Matkahuollon tai Postin lähetyksenseuranta -sivuilta.

Kun paketti on noudettavissa, saat saapumisilmoituksen siitä tekstiviestinä matkapuhelimeesi.

5. Tilauksen peruuttaminen

Mikäli haluatte peruuttaa tilauksenne ja toimitusta ei ole vielä annettu kuljetettavaksi, niin voitte peruuttaa sen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos toimitus on jo lähetetty, tulee teidän toimia palautusohjeen mukaisesti.

6. Koneiden -ja laitteiden takuu

Myymillämme koneilla ja laitteilla on vähintään 6 kuukauden takuu, riippuen maahantuojista. Osalle maahantuojista lähetetään laitteet suoraan vaihtoon/korjaukseen ja jotkut tuotteet tulee lähettää ensin meille. Tilausvahvistuksessa saat kuitin sähköpostiisi, joka toimii takuutodistuksena. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme jos laite on viallinen niin saat ohjeet miten pitää toimia. Täytä ja tulosta/kopio Palautuslomake mukaan takuupalautukseen.

Aiheettoman takuuhuollon kustannukset peritään kokonaisuudessaan sinulta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Villikihara ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut sekä Villikiharalle aiheutuneet kustannukset tavaran kuljetuksesta.

7. Palautusoikeus

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Asiakaspalautus on kotimaan toimituksiin ilmainen kun noudatat alla olevia ohjeita:

  1. Kirjaudu omalle käyttäjätilillesi viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Valitse kohta "Tilaukset" ja klikkaa "Palauta" -nappia. Merkkaa palautuslomakkeeseen palautettavien tuotteiden määrä, tallenna. Palautettava tavara tulee lähettää kauppaan 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen antamisesta.

  2. Palautettavan tuotteen pitää olla käyttämätön ja pakkauksen on oltava ehjä. Tuote on pakattava asianmukaisesti kuljetuspussiin tai -laatikkoon, jottei tuote tai tuotteen paketti vaurioidu (pakettikorttia ei saa liimata suoraan myyntipakkaukseen).

  3. Tulosta tai kopioi palautettavan paketin mukaan palautuslomake jossa näkyy yhteystietosi, tilauksen viitenumero ja tilinumero.

Ulkomaille toimituksissa ei ole ilmaista palautusta vaan palautuksen maksaa asiakas.

Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen ei riitä tilauksen peruuttamiseksi. Laskutamme noutamattomista lähetyksistä meille aiheutuneet todelliset kulut, toimipaikkapalautus alkaen 8,00 € riippuen paketin painosta ja mikäli tilauksessa on käytetty maksutapana Svea laskua tulee myös sen laskutuslisä 3,90 € asiakkaan maksettavaksi. Kulut laskutetaan tai vähennetään palautussummasta.

Palautamme teille maksetun kauppahinnan sekä toimituskulut halvimman toimitustavan mukaisesti. Jos tilaus on maksettu verkkopankkimaksulla tai luottokortilla niin palautettavien tuotteiden summa maksetaan asiakkaan tilille viimeistään 14 vrk:n kuluessa siitä kun palautuspaketti on saapunut meille. Asiattomista palautuksista perimme lähetyskulut (esim. paketin uudelleenlähetys).

Jos alkuperäinen tilauksesi on oikeuttanut rahtivapaaseen lähetykseen, vähennämme palautussummasta toimituskulut jos tilaussumma ei palautuksen jälkeen ylitä rahtivapaan tilauksen rajaa.

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Jos myyntipakkaus on avattu tuotteen kokeilemista varten ja tuotetta on käytetty niin että sen jälleenmyyntiarvo on laskenut tai sitä ei voi myydä enää uutena tuotteena on verkkokaupalla oikeus tuotteen ns. arvon alentumiseen. Arvon alentuminen lasketaan tapauskohtaisesti. Pelkkä tuotteen tarkastelu ei aiheuta arvon alentumista. Hygieniatuotteilla kuten harjat, kammat, hiustenleikkauskoneet yms. laitteet ja tarvikkeet ei ole palautusoikeutta mikäli tuote on otettu käyttöön.

Asiakaspalautuksien ohjeet löytyy sivulta: Palautukset.

8. Virheellinen tuote

Mikäli tilaamasi tuote on virheellinen tai väärä, ota meihin viipymättä yhteyttä niin korjaamme virheen. Jos huomaat lähetyksesi vahingoittuneen, ilmoita siitä välittömästi Postiin tai Matkahuoltoon jossa tulee tehdä vahinkoilmoitus. Älä lunasta vahingoittunutta lähetystä.

Jos huomaat rikkoutuneen tuotteen vasta kotona, tulee sinun viipymättä käydä Postissa tai Matkahuollon noutopisteessä näyttämässä vahinko sellaisenaan kuin paketti oli avattaessa jotta he voivat todeta vahingon johtuneen kuljetuksesta. Tärkeää on näyttää myös pakkauslaatikko että voidaan todeta tuotteen olleen pakattu asianmukaisesti. Kuljetusyhtiö ei korvaa vahinkoa jos asiakas ei ole näyttänyt rikkoutunutta pakettia ja tehnyt vahinkoilmoitusta.

9. Yksityisyyden suoja

Villikihara ei luovuta henkilötietoja kolmansille osapuolille eikä käytä niitä mainosten lähettämiseen ilman lupaa. Henkilötietolain mukainen rekisteri -ja tietosuojaseloste.

10. Kauppasopimuksen erimielisyydet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

11. Force Majeure

Villikihara ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkun muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure-esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Jos tilauspaketti ei saavu tilaajalle luvattuun määräaikaan mennessä, Villikihara pyytää kuljetusyritykseltä selvitystä. Selvitys kestää n. 5 päivää. Tilausta ei voi korvata eikä palauttaa ennen selvityksen päättymistä.