Tilausohje

Villikiharan verkkokauppa toimii reaaliajassa, tuotetta ei pysty tilaamaan enempää kuin meillä on varastossa. Mikäli tuote on myyty loppuun sillä aikaa, kun asiakas on täyttänyt tilauslomaketta, niin tilaus peruuntuu automaattisesti.

Ostaminen

1. Tilaaminen ei vaadi rekisteröitymistä. Jos olet asioinut verkkokaupassamme aiemmin, voit halutessasi kirjautua sisään. Tuotteita voi selata tuotevalikosta tai etsimällä Hae -toiminnolla.

2. Tuotteista on tarkempia tietoja sekä isompia kuvia tuotesivuilla. Tuotesivulta voi katsoa myös kyseiseen tuotteeseen suosittelemiamme liittyviä tuotteita.

3. Lisää valitsemasi tuote ostoskoriin painamalla "Lisää ostoskoriin" -nappia. Merkiksi siitä sivun yläreunassa näkyy hetken aikaa ostoskoriin lisäämäsi tuote. Ostoskorin sisältöä voi muuttaa koska tahansa napsauttamalla ylävalikossa olevaa "Ostoskori" -kuvaketta. Muutos täytyy päivittää tietokantaan muuttamalla kpl -kentän määrää ja napsauttamalla "Päivitä ostoskori" -nappia.

Maksaminen

1. Kun olet valinnut kaikki haluamasi tuotteet napsauta ylävalikossa olevaa "Ostoskori" -kuvaketta. Tarkista vielä tilauksen sisältö sekä tuotteiden kappalemäärät, syötä tilaajan tiedot ja valitse toimitustapa.

2. Valitse maksutapa jonka jälkeen saat yhteenvedon tilauksesta. Tässä vaiheessa on hyvä lukea toimitusehdot ja hyväksyä ne laittamalla rasti ruutuun. Siirry maksamaan -napista pääset suoraan pankin maksusivulle.

3. Maksa tilauksesi noudattamalla ruudulla näkyviä ohjeita. Jos maksat luottokortilla tai verkkopankkien maksupainikkeilla, huomaa maksettuasi napsauttaa nappia, josta palataan takaisin Villikiharan sivuille. Näin saamme kuittauksen maksusuorituksesta välittömästi ja tilaus siirtyy eteenpäin odottamaan toimitusta.

Yleisimmät ongelmatilanteet

1. Minulle tuli 2 tai useampi tilaus vaikka tein vain yhden?

- Asiakas on silloin palannut maksusivulta takaisin ostoskoriin kesken maksutapahtuman ja mennyt toisen kerran pankkiin, ohjelma lähettää silloin tilauksen uudelleen ja ensimmäinen tilaus jää avoimeksi. Tuosta ei ole muuta haittaa kuin jos tilattu tuote sattuu olemaan vähissä niin avoimeksi jäävään tilaukseen jää tuotteet varatuksi eikä niitä pysty tilaamaan ennen kuin olemme peruneet avoimen tilauksen.

2. Tilausvahvistusta ei tullut sähköpostiini?

- Asiakas on kirjoittanut tilauslomakkeeseen väärän sähköpostiosoitteen.
- Asiakkaan roskapostisuodatin suodattaa automaattisia viestejä liian paljon (esim. hotmail.com, suomi24.fi jne. ilmaissähköpostiosoitteet).
-> Ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin lähetämme tiedot uudelleen.

3. Maksutapahtuma jää kesken, pankin tunnistautumissivu on tyhjä

Todennäköisesti kyse on nettiselaimen asetuksista, suosittelemme kokeilemaan maksamista toisella selaimella, esim. Firefox tai Chrome.

4. Luottokorttimaksuni ei onnistu?

Tähän voi olla monta syytä, esim.
- Virheellinen kortin numero, voimassaoloaika tai tarkistusluku.
- Ei myyntilupaa. Kortin liikkeellelaskija on antanut hylkäävän vastauksen varmennukselle. Syinä tähän voi olla esim. että kate ei riitä tai kyseessä on rajoitettu kortti, jolla ei voi ostaa etämyynnissä.
- Verified by Visa tai MasterCard SecureCode -todentaminen epäonnistui. Syinä voi olla esim. että kortinhaltija on antanut virheellisen pankkitunnuksen tai keskeyttänyt itse todennuksen painamalla "Peruuta" -painiketta.
- Jne. ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin tarkistamme Paytrailin virhelokista syyn maksun epäonnistumiseen.

5. Visa Electronilla maksu ei onnistu?

- Jos et ole aiemmin maksanut Visa Electron -kortillasi verkossa, varmistathan omasta pankistasi / verkkopankistasi, että Visa Electron -korttisi verkkomaksuominaisuus on kytketty päälle. Jos Visa Electron -korttisi verkkomaksuominaisuutta ei ole vielä kytketty päälle, voit kytkeä sen päälle joko ottamalla yhteyttä pankkiisi tai kirjautumalla verkkopankkiisi ja muuttamalla kyseisen kohdan asetuksia.

Lisätietoja maksu -ja toimitustavoista löytyy Toimitusehdoista. Jos nämä ohjeet eivät auttaneet, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, autamme mielellämme.