Palautukset

Voimassa 11.8.2015 alkaen toistaiseksi, päivitetty 5.7.2017

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Asiakaspalautus on kotimaan toimituksiin ilmainen kun noudatat alla olevia ohjeita:

  1. Kirjaudu omalle käyttäjätilillesi viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Valitse kohta "Tilaukset" ja klikkaa "Palauta" -nappia. Merkkaa palautuslomakkeeseen palautettavien tuotteiden määrä, tallenna. Palautettava tavara tulee lähettää kauppaan 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen antamisesta.

  2. Palautettavan tuotteen pitää olla käyttämätön ja pakkauksen on oltava ehjä. Tuote on pakattava asianmukaisesti kuljetuspussiin tai -laatikkoon, jottei tuote tai tuotteen paketti vaurioidu (pakettikorttia ei saa liimata suoraan myyntipakkaukseen).

  3. Tulosta tai kopioi palautettavan paketin mukaan palautuslomake jossa näkyy yhteystietosi, tilauksen viitenumero ja tilinumero.

Ulkomaille toimituksissa ei ole ilmaista palautusta vaan palautuksen maksaa asiakas.

Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen ei riitä tilauksen peruuttamiseksi. Laskutamme noutamattomista lähetyksistä meille aiheutuneet todelliset palautuskulut, alkaen 8,00 € riippuen paketin painosta vähentämällä ne palautussummasta.

Palautamme teille maksetun kauppahinnan sekä toimituskulut halvimman toimitustavan mukaisesti. Jos tilaus on maksettu verkkopankkimaksulla tai luottokortilla niin palautettavien tuotteiden summa maksetaan asiakkaan tilille viimeistään 14 vrk:n kuluessa siitä kun palautuspaketti on saapunut meille. Asiattomista palautuksista perimme lähetyskulut (esim. paketin uudelleenlähetys).

Jos alkuperäinen tilauksesi on oikeuttanut rahtivapaaseen lähetykseen, vähennämme palautussummasta toimituskulut jos tilaussumma ei palautuksen jälkeen ylitä rahtivapaan tilauksen rajaa.

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Jos myyntipakkaus on avattu tuotteen kokeilemista varten ja tuotetta on käytetty niin että sen jälleenmyyntiarvo on laskenut tai sitä ei voi myydä enää uutena tuotteena on verkkokaupalla oikeus tuotteen ns. arvon alentumiseen. Arvon alentuminen lasketaan tapauskohtaisesti. Pelkkä tuotteen tarkastelu ei aiheuta arvon alentumista. Hygieniatuotteilla kuten harjat, kammat, hiustenleikkauskoneet yms. laitteet ja tarvikkeet ei ole palautusoikeutta mikäli tuote on otettu käyttöön.

TÄRKEÄ TIETO PALAUTUKSEEN POSTIN ASIAKASPALAUTUKSENA

Jos palauttamasi lähetys sisältää aerosolipulloja, vaalennusjauhetta, vahvempaa kuin 8%:n vetyperoksidi tai muita herkästi syttyviä aineita (LQ), pitää lähetyksessä käyttää samaa pahvilaatikkoa jolla paketti on tullut. Näin siinä on valmiina vaadittavat varoitustarrat, eikä niitä saa poistaa/peittää. 

Asiakaspalautusosoitekortin lisätietoihin tulee laittaa LQ rajoitettu määrä -merkintä, joka tulee sisältää lähettävien pakettien lukumäärän ja LQ-tuotteiden bruttomassan, esim. jos on 2 kpl 250 ml:n hiuslakkapulloja on merkintä: "LQ RAJOITETTU MÄÄRÄ 1KPL 0,5KG BRUTTO" Jos palautuksessa ei ole LQ tuotteita vaikka niitä tilauksessa olikin niin LQ-merkinnät ja varoitustarra pitää poistaa. 

- Jos yllä olevat merkinnät ei ole kunnossa niin Posti voi keskeyttää lähetyksen eikä silloin palautusta voida suorittaa.

Tuotteet jotka kuuluvat LQ tuotteisiin erottaa tuotekatalogin tuotenimen perässä olevasta LQ -merkistä. Tarvittaessa kysy neuvoa asiakaspalvelustamme.

Noutotilauksena ostetut tuotteet tulee palauttaa Villikiharan noutopisteeseen. Verkkokaupastamme tilattu tuote palautetaan Villikiharaan Postin asiakaspalautuksena. Säilytä Postista saamasi kuitti asiakaspalautuksesta, emme vastaa kadonneista paketeista ellei ole esittää palautuskuittia.

Palautukset Postiin:

Parturi-kampaamo Villikihara / asiakaspalautus 614647
Pysäkkikuja 1
66300 Jurva